АЛГОРИТМ роботи закладів освіти Сумської області в умовах ведення бойових дій
АЛГОРИТМ
роботи закладів освіти Сумської області
в умовах ведення бойових дій
Заклади освіти в умовах ведення бойових дій:
насамперед мають дбати про безпеку учасників освітнього процесу, можуть тимчасово зупинити освітній процес або продовжити його за наявності безпечних умов надання освітніх послуг за дистанційною формою навчання;
надають психологічну підтримку учасникам освітнього процесу;
намагаються забезпечити постійний зв’язок із департаментом (управлінням, відділом) освіти і науки для передачі оперативної інформації щодо роботи закладу та координації питань;
завчасно домовляються про використання безпечного каналу комунікації, алгоритм передачі достовірної інформації щодо ситуації в населеному пункті та регіоні, створення евакуаційних коридорів;
вживають заходів до збереження майна, а в разі встановлення збитків – подають відповідну інформацію власнику закладу та органу управління освітою, забезпечують їх можливе документування.
Керівники та працівники закладів освіти продовжують трудові відносини, виконання посадових обов’язків, відповідно до трудового законодавства.
АЛГОРИТМ
роботи закладів освіти Сумської області
в умовах деокупації
Заклади освіти в умовах деокупації:
вживають заходів до встановлення місця перебування вихованців, учнів, студентів, педагогічних, науково-педагогічних та інших працівників;
організовують відновлення освітнього процесу (у різних можливих формах) з дозволу обласної військової адміністрації;
здійснюють за можливості освітній процес за очною формою навчання у тих закладах, приміщення яких не пошкоджені або не мають суттєвих руйнувань, із можливістю залучення на відповідній території також учасників освітнього процесу закладів освіти, приміщення яких зруйновані;
першочергово залучають до роботи закладів на деокупованих територіях свій персонал, персонал закладів, приміщення яких зруйновані, відповідної адміністративно-територіальної одиниці, а також працівників міжнародних гуманітарних організацій, волонтерів тощо;
на територіях, де приміщення закладів освіти зруйновані та неможливо здійснити логістичне забезпечення освітнього процесу за наявної інфраструктури, організовують надання освітніх послуг за дистанційною формою навчання із залученням закладів освіти, приміщення яких не пошкоджені.
Керівники та працівники закладів освіти відновлюють трудові відносини, виконання посадових обов’язків відповідно до трудового законодавства.
АЛГОРИТМ
роботи закладів освіти Сумської області
в умовах тимчасової окупації
Заклади освіти, які розташовані на окупованих територіях:
насамперед мають дбати про безпеку учасників освітнього процесу, можуть тимчасово зупинити освітній процес або продовжити його за наявності безпечних умов надання освітніх послуг за дистанційною формою навчання;
надають психологічну підтримку учасникам освітнього процесу;
за першої можливості мають поінформувати обласну військову адміністрацію про факт захоплення будівлі збройним чи воєнізованим формуванням держави-агресора;
мають інформувати Державне бюро розслідувань про всі можливі правопорушення (телефон гарячої лінії +38 (044) 300 27 07);
у випадку захоплення працівників закладів освіти як заручників повинні негайно інформувати Мінреінтеграції відповідно до резолюції від 14 березня 2022 року № 7479/0/1-22 та обласну військову адміністрацію;
повинні забезпечити дотримання всіма працівниками закладу посадових інструкцій, статуту закладу освіти, законів України та Женевської конвенції про захист цивільного населення під час війни від 12 серпня 1949 року при наданні медичної допомоги; керівники закладів повинні дотримуватися умов контракту;
не повинні здійснювати освітній процес на підставі законодавства держави-агресора, зокрема стандартів освіти, оскільки Кримінальний кодекс України передбачає відповідальність за дії громадян України, спрямовані на впровадження стандартів освіти держави-агресора у закладах освіти. Працівникам забороняється добровільно співпрацювати із самопроголошеними «мерами», «комендантами», призначеними окупаційними військами, а також безпосередньо з військами держави-агресора, оскільки це може бути кваліфіковано як злочин, передбачений статтею 111¹ Кримінального кодексу України;
мають уникати переговорів з окупантами, не погоджуватися на пропозиції щодо співпраці, чекати створення офіційних евакуаційних коридорів;
повинні намагатися забезпечити постійний зв’язок із департаментом (управлінням, відділом) освіти для передачі оперативної інформації щодо роботи закладу та координації;
завчасно домовляються про використання безпечного каналу комунікації, алгоритм передачі достовірної інформації щодо ситуації в населеному пункті та регіоні, створення евакуаційних коридорів;
вживають заходів до збереження майна закладу, а в разі встановлення збитків – подають відповідну інформацію власнику закладу та органу управління освітою, забезпечують їх можливе документування.
У разі неможливості продовжувати трудову діяльність на умовах Женевської конвенції про захист цивільного населення під час війни від 12 серпня 1949 року та з метою дотримання трудового законодавства відповідно до статті 13 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» керівники, працівники всіх типів закладів освіти можуть ініціювати призупинення дії трудового договору. Призупинення трудового договору не тягне за собою припинення трудових відносин, а відшкодування заробітної плати, гарантійних та компенсаційних виплат працівникам на час призупинення дії трудового договору в повному обсязі буде покладено на державу, що здійснює військову агресію проти України, у тому числі щодо сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування; у разі тимчасового зупинення освітнього процесу в умовах окупації відповідно до наказу керівника час простою для працівників закладу оплачується в розмірі середньої заробітної плати.
Лист Департаменту освіти і науки від 05.05.2022 № 03.3-13/2037